Friluftsdag!

O HERRE!!

Dagen började med att jag och Emelie kom in med bussen som vanligt, gick till skolan och satt vid datorerna lite. När klockan blev 9 så gick vi till minimatsalen för att samlas och hjälpa till att ta dricka och korvbröd m.m. för att sedan bege oss iväg på den 15 km långa promenaden. Vi gick iväg, och alla var glada och gick på. Efter 1 h och 45 min kom vi fram till "grillplatsen", "Och alla blev förstås glada att vi äntligen var framme". Dom började fixa iordning med kol o grejer och tände de.
Martin (lärare) : Är det någon som har korven?
Alla : Äh, nee?
En annan lärare : Är de verkligen ingen här som har korven??

Smarta som dom var så hade lärarna glömt korven i skolan i någon låda för att hålla den kall.. Så dom fick ringa till någon som fick köra ut korven, och 2 elever fick gå och möta han, för att han inte kunde köra speciellt långt eftersom det var is i princip överallt på vägarna! Vi fick ungefär stå och vänta 1 timme på korven från och med att vi kom fram till grillplatsen.. Men när dom väl kom tillbaka med korven så var alla glada, så då satte vi igång o grilla.. Alla var ju typ utsvultna, men 2 korvar var max, och 1,5 bröd. Jippie!

När man väl hade ätit upp så fick man börja gå tillbaka om man ville, fast det var inte samma väg som påvägen dit, det var bara att forsätta rakt fram, o vi trodde vi ALDRIG skulle komma fram!
Tänk att man kan bli så glad när man ser en asfaltsväg?! Det blev iaf jag, Emelie, Bella o Lisa! Hahah typ: " ÅÅH! VI SER LJUSET!!" hahah...

När vi väl kom ut till stora vägen var vi jääätte nära på att ta bussen istället för att gå sista biten, men duktiga som vi va (eller ngt..) så gick vi iaf. Efter en stund så splittrades vi, och jag och Emelie gick tillbaka till skolan för att hämta våra datorer i skåpet.. Snacka om att vi var glada när vi väl kom till busstationen sen! Aldrig känts bättre! Haha..

Var rätt nära på att ramla omkull när jag gick ur bussen bara för att mina ben hade fått vila ett tag på bussen.. Hahah.. Har så himla ont att ja bara skrattar åt de.. och mina fötter ska vi inte TALA om.. känns som om jag har blåsor under hela foten.. AJ!

Ska gå o ta en låååång dusch nu! I NEED IT!
Ska försöka lägga in bilderna från promenaden lite senare! Om ja kommer ihåg. Hehe.

Hoppas ni andra haft en bättre dag! ;)


Kommentarer
Postat av: Bella

Värsta promenaden ever! Men var kul på vägen men endå jobbigt. Snacka om avd skönt det var när man kom hem. Men mina fötter är förstörda. Kan knappt röra mig och orkar inte ens resa på mig!

Höhö, jag lider med dig! <3

2012-03-05 @ 18:29:59
URL: http://nimipois.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback