!

Godnatt gamla vän!
Nu ska jag försöka sova och tagga första dagen i årskurs 3! TAGGA STUDENTEN!! :D

Hej älskade gamla blogg!

Hej min gamla kära!
Saknar dig litegrann... Men längtar tills jag får ordning på min nya blogg! :)
Ska försöka fixa till de redan idag! :)

pusssss

Byter blogg

Tjabba tjena hallå!
Detta blir nog mitt sista inlägg här på blogg.se
Byter till devote.se
Heter samma sak där som här! Byter utav den anledningen att där är de lättare att byta header, fixa bilder och lite sånt! Här på blogg.se är de så klurigt..

Tar bort den här bloggen när jag väl kommit igång med den nya..
Det värsta är vell att jag har så mycket minnen i den här bloggen..

Menmen, blir som en nystart med den nya bloggen! :)
puss och kram!

Don´t know what I want.. If I wanna be free or not..
Stupid thoughts, you take over my brain!

Morsning!

Ligger i sängen ute i min stuga och degar. Luktar nystädat! Mhhhm! Hjälpte mamma att dammsuga hela huset förut, duktigt! Sen hoppade jag in i duschen!

Ska vell in o kolla hur de går med maten snart.
Hare bra! :)

Degrassi

Vaknade för lite mer än 1 timme sen, gick upp och gjorde iordning frukost och sitter nu o kollar på Degrassi, bra program!
Ska snart börja hjälpa mammsing med att städa huset! Kanske lika bra o städa mitt ute i stugan också, haha inte gjort de på ett tag.. Hehe..

Ha en bra dag! :)

Bjuder på en osminkad bild! Tagen preciiiis.

Godnatt!

Kom just på... Imorgon är det min sista sovmorgon utav sommarlovet.. snyft... Eftersom på måndag ska jag in till skolan för provet, och sen på tisdag så börjar skolan.. HERREGUD vad fort tiden går... Fick ju precis sommarlov känns de som.. :( Mitt sista sommarlov dessutom.. Äääe usch.. de här sommarlovet hade jag kunnat gjort bättre.. hahah finns inte så mkt o göra åt de nu. Tagga nästa lov!! Eller ngt.. ;)

Godnatt! <3

tårar..

Såg ju somsagt på film förut med familjen, Hachi hette den.
Om ni inte vill veta HELA handlingen och hur den slutar så.. sluta läs här.

Den handlade om en hund, Hachi, som föddes i Japan och som sen skulle föras till ett annat land, men kartongen/buren som han var i, ramlade av från vagnen som skulle föras till flyget. Han lyckades ta sig ur kartongen/buren och gick sedan där vid perrongen vilse som han var.. Parker, en man som precis hade kommit med tåget från sitt jobb såg Hachi och förstod att han hade kommit bort. Han tog hem han, så han kunde vara där tills dom hittade ägaren. Parker blev väldigt förtjust i Hachi, han ville behålla honom men det ville inte hans fru. Efter ett tag såg Parkers fru att dom hade ett speciellt band mellan sig, så Hachi fick stanna.
Varje dag när Parker skulle åka till jobbet med tåget så följde Hachi med och gick sen hem igen när han hade åkt. Sedan när klockan blev 17 så kom Hachi dit och mötte sin husse. Sådär fortsatte det i ungefär 3 år.
Parker försökte lära Hachi apport, men han var inte en sån ras som hämtade bollen när den blivit kastad. Enda gången var när det var någonting speciellt/viktigt. En morgon vill inte Hachi följa med Parker till tåget, vilket Parker tycker är märkligt, men tillslut följer han med till tåget, men försöker dock hålla Parker kvar.. Parker åker med tåget till sitt jobb, där han sedan under en undervisning får en hjärtattack, och dör..
Efter Parkers död fortsätter Hachi komma till tåget vid 17 varje eftermiddag som han alltid gjort och vänta på sin husse. Men han kommer aldrig. Varje dag i 10 år väntar hunden ledsamt på sin husse som aldrig kommer. När han blivit så pass gammal och ligger där vid perrongen och väntar så drömmer han om Parker och att han kommer tillbaka, sedan somnar han in.

Jag grät så jag fick ont i huvudet.. Har inte sett någon sån här sorglig film på länge...
Även om den var sorglig.. så rekomenderar jag att se den, men var beredd på tårar..

Nu ska jag sova, godnatt!

myskväll

Medans andra drar ut på krogen/hemmafest o dricker arslet av sig så är jag hemma med min fina familj och har myskväll! Vi ska kolla på film och äta blåbärspaj med vaniljsås/vaniljglass! :)

Hoppas ni andra får en skön kväll! :) KRAM PÅ ER!

I hear they say "Jesus, it´s something special with that girl.." I turn around and see them look at a gorgeous girl.. Of Course they meant her

jag har svårt att tro att en kärlek kan hålla livet ut..

La mig i sängen förut och läste igenom kapitlet i matteboken lite.. Tröttnade och somnade, sov i cirkus 1-2 timmar.. MEN jag öppnade iaf matteboken och försökte förstå.. Kommer aldrig klara provet på Måndag, men åker in iaf och försöker och för att se vad det är för frågor på själva provet.. Får göra provet under årets gång, får ta ett lov o plugga arslet av mig istället.. Måste ha hjälp av matteläraren också, för jag fattar nada..

Ligger just nu i soffan o kollar på Glee som går på tv11.
Är dödstrött..

puss

O.r.k.a.r. i.n.t.e.!.!.!.!.

kte hem vid 11 från Debbie idag, för att ta tag i matten.. Men vad gör jag?! Jooni.. sitter i sängen och nördar data... SHAME ON ME! Att jag aldrig kan hålla det jag lovar mig själv... Kanske är för att matte är så himlans tråkigt?! Och det är ju inte HELA världen om jag inte skulle klara dedär matteprovet.. Jag har ju 1 helt år på mig att klara det.. Grejen är ju bara att de skulle vara skönt och få de överstökat så ja slipper tänka på de... Plus att de säkert komma vara mycket med projektarbetet och andra ämnen... Då orkar man ju inte tänka på ett matteprov som måste göras.. Aja.. jag SKA iaf öppna boken idag och försöka förstå mig på lite utav de som står i boken... I HATE MATH! Verkligen... Värsta ämnet, har alltid tyckt..

Tråkigt inlägg... I know. Är så himla trött, vi somnade inte förens vid 5 inatt.. hehe.. Låg och kollade på 3 filmer. The sleepover, Triple dog och project x. Alla 3 var riktigt bra! Så dom borde ni se! :)

MYSKVÄLL!

Sitter hos Debbie just nu! Passar på att blogga lite när hon duschar :)
Vi åkte till Flen på en gång förut med bussen, köpte lite gottgott, sen åkte vi hem hit till henne. Grillade lite till middag, bilder kommer imorn! :) Sen cyklade jag, Debbie o Tea till Ekenäs och fiskade lite.. Men de hann bli så himla mörkt så vi var inte där speciellt länge.. Vi cyklade hem efter kanske 40 min.

Nu ska vi kolla på film och moffa chirre dirre, godis o pepsi! :)

Ha en bra kväll alla fina!:)

pusss

Bjuder på en gammal bild på mig o Debbie.. hahah var en vinter på bussen!

Cha cha bloggeeeeeen

Kom hem från Eskilstuna/Flen för en stund sen.
På ditvägen stannade vid vi bcpw så jag kunde kila in och hämta mitt busskort.. Kändes konstigt o gå in i skolan.. buhuuuu! Efter de brummade vi vidare till Eskilstuna, pappa skulle först till banken, efter de åkte vi till Tuna Park. Jag själv skulle inte köpa något, men Fanny skulle kolla efter en väska. När vi var klara där åkte vi till max och käkade och sen vidare till Flen där vi handlade mat, eller aah.. jag o Fanny satt kvar i bilen o larvade oss.. hahaha... Nu är vi hemma!
Ska snart ut och gräva lite mask, sen åker jag till Debbie, blir att fiska firre ikväll! Trevligt trevligt! Det är fan kul o fiska! (A)

Hahah aja... måste skynda nu för att hinna med bussen sen!

Hörs nog imorgon igen! :)

puuussss

Goodnight!

Nu ska jag ta och sussa!
Imorn blir det att åka till Eskilstuna med mamma och lillesyster! Men först blir det att stanna till en snabbis i Flen, måste hämta mitt busskort!
På eftermiddagen/kvällen vet jag inte vad som händer faktiskt.. Får se helt enkelt! :)

Sov så gott ni som är vakna och som snart ska sova :')
GODNATT!<3

Var kommer alla läsare ifrån?! :o

Okeej.. Har märkt nu på sista tiden att de bara är fler o fler som läser mina små vardagliga texter här! Vilka e ni alla? :) Inte för att jag tror att någon kommer våga kommentera.. men iaf! :o Roligt att fler hittat hit iaf! :) Egentligen är jag inte så insatt i HUR många som läser min blogg.. Jag ser mest de här som min dagbok med öppet lås. Jag skriver av mig här, mina känslor, mina tankar och hur mina dagar varit!

Anyway.. Sitter o diggar lite musik just nu.. Saknar en viss person SÅHÄÄÄÄÄÄR mycket.. jobbigt är va de är.. Menmen.. finns inte så mkt o göra åt den saken just nu! :)

Snart börjar skolan.. usch vill inte ens tänka på de.. nej nu tänker vi på någonting annat..!

Nu bjuder jag på lite låtar som jag tycker är bra! :) Både lite covers och original låtar! :)

Aaaa de får duga för den här gången!! :)

Pajbakning

Spenderade min kväll med att baka en liten rabarberpaj! Inte för att skryta.. men den ser ut att vara riktigt god och den luktar mumma! Gjorde iorndning vaniljsås också till den. Så när mamma och pappa kommer tillbaka från deras promenad så blir det lite kvällsfika! :)

Innan

Efter

Torsdag

Vaknade runt 12.10 idag! Gick upp och åt frulle.
Sen tog vi (jag och Debbie) på oss bikini och gick ut och solade lite.. Men de gick inte o va ute så länge.. var sjukt varmt! FÖR varmt! Så vi gick in och glodde på tv tills hennes buss vid 3 gick. Hängde med henne till bussen, sen har jag bara legat och degat framför tv,en. SEGT!

Skulle egentligen pluggat lite matte idag.. men jag orkar verkligen inte... Vill ju plugga så ja klarar provet.. men hittar inte orken nån stans.. LAT BRUD! Hatar matte... :'(

Får se vad jag hittar på nu o göra! Ska iaf duscha om en stund.. sen blir de säkert någon film! :)

Filmnatt!

Sorry sorry för dålig uppdatering!
Igår (förrgår..) gick jag hela dan och väntade på att Debbie skulle komma hem från London! Hon kom inte hem förens runt 8-9 på kvällen... så vid 9 tog jag bussen till henne och spenderade natten där. Vi kollade på film och hade de allmänt mysigt! :)
Idag har vi vart hos mig, vi drog och fiskade efter middagen och kom hem med 3 aborrar och 1 brax.. Vi rensade aborrarna och slänge braxen i skogen.. hahaha Så jäkla mkt ben i den.. hade vi vetat de så hade vi självklart släppt i firren i vattnet igen!
Vi rensade fiskarna och sen stekte vi dom, hoppade in i duschen och gjorde sedan iordning te och knäckemacka med bland annat aborre på, smarrigt!!
Sen gick vi ut till stugan och kollade på film.. och här ligger vi nu i sängen klockan 03.51 på natten... Vi har iaf kollade på "Shoo Bree" och "LoL" MYCKET BRA FILMER! :)

Ska vell ta o sussa snart, måste besöka toan först bara! (A)
Hoppas ni mår bra iaf! :)

GODNATT!! :)

God kväll!

Vaknade runt 11 idag, gick upp o åt frukost, packade lite, klädde på mig och åkte sen till Nyköping med Emelie och badade i badhuset!
Vi badade både inne och ute, det var kul! De mindre roliga var vell att jag fastnade med håret i min näspiercing och sen bara drog bort håret (AJ!!!) så piercingen åkte ut och plopp ner i vattnet, letade ett bra tag efter den.. men vi gav upp.. var ju som att leta efter en nål i en höstack!! :/ Var rädd att de skulle växt igen tills ja kom hem... JA de har en tendens att växa ihop fort de där lilla hålet..
Efter badet åkte vi in till stan igen, gick o köpte en varsin glass och satte oss sen och väntade på bussen hem!

När jag kom hem gjorde jag iordning lite mat, sen satte jag mig vid datan. Gick ut i landet och plockade lite smultron och jordgubbar, in och fixa mys inför wallander med lillesyster! Kollade på wallander och när de var slut gick jag och borstade tänderna! :)

Och nuuu ligger jag här och lyssnar på lite covers på "Don´t look back in anger, med Oasis"! Bra låt! :)
Ska snart sova och försöka få lite sömn..

Imorn kommer min älskling hem! :) MASSA LYCKA I MITT HJÄRTA! <3

Godnatt :)
pusss

Mötte på min kompis påväg hem från bussen också (A) Så söt!

Tacka gud för att de finns datorer, webcam m.m.

Pratade med min babe förut på fb och prövade också för första ggr och cama via fb. Haha de gick bra! :) Galet kul och se henne, även fast jag såg henne senast i Fredags! MISS YOU VEEERRRY VEERRRY MUCH! :( Bara 2 dagar kvar tills hon kommer hem, så jag överlever!

Har sjukt ont i ryggen.. låg konstigt i sängen förut, antar att det är därför.. Massage skulle inte sitta fel!!!

Men ska sova nu och få lite sömn! Sov gott everybody! :) Dröm sött!

Gumman och jag <3

words

Tänk att några ord, som bildar en mening kan göra ont.

Tacos!

Somnade förut, vaknade 2 timmar senare utav ljudet av Therese, Kenny o Anton! Så jag gick upp och myste lite med Anton! Han har lärt sig att krypa nu och kan stå upp själv i någon sekund och ramlar sen på rumpan, haha han e så söt!

Hjälpte precis mamma lite med maten, fixade mest salladen, men ändå :') Är helt utsvulten! Har ju bara ätit en tallrik fil och flingor och ett glas mjölk idag! :)

Fick också reda på idag att vi ska få hem en liten kattunge om ca 3 veckor, längtar! Är så otroligt tomt här hemma utan djur... Att gå från en hel gård med olika sorters djur till inga djur e tungt..! Så de ska bli kul med en liten kisse här hemma :)
Någon som har förslag på fina kill-kattnamn? :)

Nu e de mat, så nu ska jag kila o äta mig mätt på tacos! :)

Tired

Sov kvar i Flen inatt, inte planerat, det bara blev så..
Somnade nog inte förens runt 4-5. Hahah galet trött..
Ska nog ta en tupplur nu. Sen kommer storebror, Therese o Anton hit på middag! :)

Puuussss

Känner mig skapligt pigg... not.

Movienight

Filmkväll med syrran, Henke och cutie!

De e dags för fredagsmyyyyys!

Sitter i soffan i vardagsrummet med mamma och lillesyster och gluttar på "Se upp för dårarna"!

Aah va vell bara de jag ville säga, haha herrå! :D

'

Sometimes it´s worth waiting

I´m gonna miss you!

Imorgon åker min älskade Debbie till London och är där till Tisdag! Kommer sakna dig gummsan! :(( Men som tur e så syns vi när hon kommer hem! :)

Nu ska jag och Fanny dela på en Ben&Jerry och kolla på "LOL" med Miley Cyrus! :)

Seeee you! :)

musik är allt!

Utan musik skulle livet sjuttsingen vara svårare! Tänk att musik kan göra en så glad, lugn, taggad osv osv! Musik är FANTASTISKT!

Bjussar på en bra låt som jag började lyssna på för några dar sen, mycket bra! :)

Mina senaste dagar

Mina senaste dagar har sätt ut som så... Vart med Debbie, gick ut o gick/sprang med lillesyrran, filmkvällar, chilledill vid datan. Aah typ de ;) De e ju bara lite mer än 1 vecka kvar tills skolan början.. OMG! Och jag måste börja plugga till ett matteprov jag ska göra.. Ett som ja inte fick godkänt på, så nu ska jag bannemig klara de, för då har jag klarat Matte B sen. :) Så ska försöka ta tummen ur röven o plugga på lite till de!

Igår hade vi filmkväll några stycken, dom åkte hem runt 3 inatt, Debbie sov kvar och vi vaknade runt halv 9, och gick in i huset och la oss i soffan o halvkollade på tv, sen somna bägge 2 och vi vaknade runt 12 igen. Vi skulle egentligen åkt in till Nyköping, men när vi väl var vid busshållsplatsen så ångrade vi oss och gick hem igen.. hahah. Bland annat för att de var så himlans varmt och sen för att vi inte riktigt orkade åka in längre. Så när vi kom hem igen så satte vi på oss träningskläder och bestämde oss för att ta en prommis till Bettna Baren, för jag behövde fylla på min mobil. Vi vandrade dit och halvvägs börjar de ju SÅKLART spöregna.. men vad skulle vi göra?! De var bara att fortsätta promenera! Tog skydd under ett träd en stund, men de slutade ju inte regna för de.. snarare tvärtom. de började verkligen SPÖREGNA! Vi knatade på till affären, och jag skämtar inte om jag säger att jag hade ett helt hav i mina skor, och varför sminkade jag mig idag för?! Hahah.. maskara på ögonlocken o hej o hå! Men de värsta... när vi väl kommer dit så säger hon som sitter i kassan att den apparaten som dom har telefonkort o sånt i e trasig.... Hhahah gud vad irriterad jag blev... När vi kom ut från affären hade de inte slutat regna, och Debbie ville verkligen inte gå hela vägen hem i spöregn så mamma kom och hämtade oss. O när ja berättade för henne att apparaten var trasig och att vi i "stort sett" hade gått i onödan så säger hon "Jaa, men den där har vart trasig länge", joomen tack för att du inte sa de tidigare... ;) hahah -.- Aja, när vi kom hem så tog Debbie bussen hem och jag hoppade in i duschen och gjorde sedan iordning lunch. Och nu sitter jag här! :)

Bjuder på lite bilder från den senaste veckan! :)

PUSS

'

fin fin fin låt!

Vad är egentligen vänskap för dig?

Frågan är ju om du verkligen bryr dig så mycket om våran vänskap som jag gör/gjorde..
Jag är trött på att vara den personen som hela tiden ska be om förlåtelse när det inte ens är jag som orsakat att de inte var som de var nyss..
De enda jag begär e sanning, att du pratar med mig istället för att komma och berätta saker och ting som redan är bestämt och allting kommer som ett slag i ansiktet på mig..
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om ditt beslut, även om du vet att jag tycker de inte var de bästa beslutet du gjort.. för jag vet att du är värd bättre.. jag är bara ledsen för att de känns som om du inte kan berätta vad som händer i ditt liv för mig.. Vad är då vänskap för dig? Om du inte berättar dina tankar, dina känslor och dina kommande val för din bästa vän?
Min syn på vänskap är nog inte desamma som din..

Varför skriver jag ens de här? Varför ska jag bry mig om inte du gör de?
Antar att jag alltid vart och alltid kommer vara den personen som bryr sig om sina vänner.. kanske lite för mycket.

Jag berättar verkligen allt för dig, frågan e bara hur mycket du berättar för mig..